Are reinforced tyres mandatory for utility vehicles?

HİZMET ARAÇLARINDA GÜÇLENDİRİLMİŞ LASTİK KULLANIMI ZORUNLU MU?

Otomobil, SUV ve Van lastikleri hakkında İpuçları & Tavsiyeler

Güçlendirilmiş lastik nedir? Bu lastikler ne için kullanılır? Faydaları nelerdir? Ticari aracınızda bu lastikler zorunlu mu? İçeriğimizde bu soruların yanıtlarını bulabilirsiniz.

“Güçlendirilmiş lastik” ne anlama gelir?

Güçlendirilmiş lastikler, adından da anlaşılacağı üzere karkası güçlendirilmiş lastiklerdir. Bu güçlendirmenin amacı, daha ağır yükleri taşıyabilmeleri için bu lastiklere daha güçlü hale getirmektir.

Güçlendirilmiş lastiklerin tek özelliği ağır yükleri taşımak değildir; bu lastikler aynı zamanda kaldırım gibi tümseklere ve çukur gibi yol kusurlarına karşı daha dayanıklıdır.

Güçlendirilmiş bir lastiği nasıl anlarsınız?

Güçlendirilmiş lastikler yanak bölgesindeki işaretlemelerden tanınabilir. Aşağıda detaylı bir şekilde ele alınan çeşitli işaretlemeler vardır: 

“C” işaretlemesi

“C” işaretlemesi

“C” işaretlemesi kamyonet ve diğer hafif ticari araçlara yöneliktir. Genellikle zanaat faaliyetleri veya paket teslimatı gibi işlerde ağır yüklerin taşınması için kullanılan bu tip araçlar, söz konusu yükleri destekleyecek şekilde güçlendirilmiş lastiklerle donatılmalıdır.

“C” işaretlemeli lastikler özellikle bu tip araçlar için tasarlanmıştır. Bu lastiklerin yük endeksi geleneksel lastiklere kıyasla daha yüksektir.

Aynı ebat için birden fazla yük endeksinin olabileceği unutulmamalıdır. Örneğin; 235/65R16 ebadındaki MICHELIN Agilis CrossClimate lastiklerinin yük endeksi 115/113 veya 121/119’dur. Bu nedenle lastik seçimi aracın yük durumuna göre yapılmalıdır.

Σημάνσεις XL και REINF (ή RF)

XL “Extra Load” işaretlemesi, iç yükü fazla olan binek araçlara yöneliktir.

XL (“Extra Load”) işaretlemesi, lastiğin genellikle aynı ebattaki bir lastikten daha yüksek bir yük sınıfına sahip olduğu anlamına gelir. Başka bir ifadeyle, daha yüksek basınçlara dayanabileceğini gösterir.

REINF veya RF (“güçlendirilmiş”) işaretlemesi yine benzer şekilde, lastiğin yük endeksinin daha ağır yüklere dayanacak şekilde artırılmış olduğunu gösterir.

XL ve REINF işaretlerinin ticari araçlar için değil, daha ağır binek araçlar için tasarlandığının unutulmaması gerekir.

Hafif ticari araçlar için tasarlanmış olan “C” işaretlemeli lastiklerin halihazırda güçlendirilmiş bir karkası vardır.

Hizmet araçlarında güçlendirilmiş lastik kullanımı zorunlu mu?

Bazı durumlarda aracınıza güçlendirilmiş lastikler takılması zorunludur. Bu durumları ele alacak olursak:

  • Eğer bir kamyonet veya ticari aracınız varsa “C” işaretlemeli lastiklerin takılı olması zorunludur.
  • Binek otomobile eş değer boyutta küçük bir ticari araç kullanıyorsanız (ör. Citroën Berlingo veya Renault Kangoo), bu araçta “C” işaretlemeli lastik zorunluluğu olmasa da bazen XL veya REINF lastikler de takabilirsiniz.
  • XL ve REINF lastikler ağır binek araçlar için tasarlanmış olup kamyonetler ve ticari araçlar için zorunlu değildir.
hizmet aracı

Şüphede kalmanız durumunda, kullanım kılavuzunuzda yer alan üretici tavsiyelerine göz atın. Kılavuzda “C” işaretlemeli lastik zorunluluğundan bahsedilmemişse, yalnızca belirtilen yük endeksine uymanız yeterli olacaktır.

MICHELIN güçlendirilmiş lastikler

MICHELIN Agilis kamyonet lastikleri serimizde, aracınızın yük kısıtlamaları ve kullanım şekline uygun olarak tasarlanmış, tamamı “C” işaretlemeli lastikler bulunmaktadır.

michelin agilis 3

MICHELIN Agilis 3

MICHELIN Agilis 3 (“C” işaretlemesi), güçlendirilmiş bir karkasla işlerinizi halletmenize ve uzun ömürlü bir lastikle çevre için üzerinize düşeni yapmanıza olanak tanır. Eko-tasarımlı kamyonet lastikleri CO2 ayak izini önemli ölçüde azaltmasının(2) yanı sıra daha az atık oluşturur(3). Güçlü tasarımı çukurların, çatlakların ve engebeli zeminlerin getirdiği zorlukları aşmanıza yardımcı olur(4).

michelin agilis crossclimate

MICHELIN Agilis CrossClimate

Dört mevsim kamyonet lastiğimiz (“C” işaretlemesi), hava ve zemin koşulları ne olursa olsun içinizi rahat ettirecek bir güvenlik, uzun ömürlülük ve çekiş sağlamak üzere tasarlanmıştır. Güçlendirilmiş tasarımı sayesinde aşınma ve yıpranmalara karşı dayanıklıdır. Kuru zeminde frenlemede iyi bir performans(5) gösteren bu lastik; çamur, çim, çakıl ve kar gibi zorlu yüzeylerde güvenlik ve çekiş gücü açısından(3PMSF)(7) A sınıfı bir ıslak zeminde yol tutuşuna(6) sahiptir

michelin agilis alpin

MICHELIN Agilis Alpin

Kışın üst düzey güvenlik, kontrol ve hareketlilik sağlamak üzere hafif ticari araçlar ve hizmet araçları için üretilen güçlendirilmiş (“C” işaretlemesi) MICHELIN Agilis Alpin lastiğiyle, kar yağışlarında işinizi sürdürün. Optimal kontrol ve hareketlilik için karlı zeminde üst düzey hızlanma(8) sağlayacak şekilde üretilmiştir (3PMSF). Güçlendirilmiş tasarımı sayesinde ağır yüklere ve zorlu koşullara dayanabilecek özelliktedir.

Basıncı unutmayın!

Aracınız için hangi güçlendirilmiş lastiği seçerseniz seçin, basınç seviyesini kamyon üreticisinin veya lastik üreticisinin tavsiyelerine göre en azından ayda bir kez ayarlamak önemlidir.

YASAL BİLDİRİM

(1) Bir önceki versiyonu ile kıyaslandığında ortalama olarak. Islak yolda frenleme testi TÜV SÜD tarafından 2012 yılında 195/65 16C 104/102 R ebatlı lastiklerle (saatte 60 km’den 20 km’ye düşülerek) yapılmıştır.

(2) - CO₂ - Eylül 2019’da Michelin Teknoloji Merkezi tarafından gerçekleştirilen ve 235/65 R16 115/113R ebadı için MICHELIN Agilis 3 lastiğinin MICHELIN Agilis+ ile karşılaştırıldığı “Analyse Cycle de Vie” (ACV) adlı kurum içi çalışmaya dayanan verilerdir. 4 lastiği AGILIS 3 olan ve yılda 20.000 km yol kat eden bir kamyonet için AGILIS 3 modeli, AGILIS + ​modeline göre 1000km’de lastik başına 1,3 kg daha az CO2 salınımıyapar ve tasarruflar 104 kg CO2 miktarına eş değerdir. Tek bir ağacın yılda ortalama 35 kg CO2 depolayabildiği düşünüldüğünde (ağacın türü ve yaşına bağlı olarak - kaynak: CSR ve sürdürülebilir kalkınma platformu),yılda 104 kg tasarruf edilmesi hemen hemen 3 ağaç dikmeye eş değerdir.

(3) - lastik ağırlığı - MICHELIN Agilis + ile kıyaslandığında, MICHELIN Agilis 3 lastiğinin birim ağırlığı lastik başına 1,6 kg düşürülmüştür.  

(4) - teknolojiler - Lastik, yanak hasarına karşı korumaya yardımcı olmak için benzersiz bordür siperlerine ve kanıtlanmış kamyon lastiği teknolojisinden yararlanılarak türetilen aşınmaya dayanıklı kauçuk bir bileşime sahiptir. 

(5) - kuru zeminde frenleme - Michelin’in talebi üzerine 2017 ve 2019 yıllarında Mercedes-Benz Sprinter aracına takılı 235/65 R16C 115/113 R ebadındaki lastiklerde IDIADA tarafından kuru zeminde frenleme testleri yapılmış olup; bu testlerde MICHELIN Agilis CrossClimate (40,7 m) ile önemli Premium Yaz, Kış ve Dört Mevsim Lastik rakipleri karşılaştırılmıştır. 2019 yılında, MICHELIN Agilis CrossClimate (46,2m) karşılaştırması: GOODYEAR Vector 4 Seasons Cargo (49,5m). 

(6) - ıslak zeminde çekiş - MICHELIN Agilis CrossClimate, Avrupa etiketlemesine göre ıslak zeminde çekiş kategorisinde A skoru almıştır.

(7) - kar performansı - 3PMSF (Kar Tanesi ve 3 Dağ Zirvesi) sertifikalı MICHELIN Agilis CrossClimate lastiklerinin kış koşullarında kullanımı onaylanmıştır.  

(8) - kar performansı - 3PMSF (Kar Tanesi ve 3 Dağ Zirvesi) sertifikalı MICHELIN Agilis Alpin lastiklerinin kış koşullarında kullanımı onaylanmıştır. 

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.