jauge de profondeur

KAMYONET LASTİK BASINCI KILAVUZU

Otomobil, SUV ve Van lastikleri hakkında İpuçları & Tavsiyeler

Kamyonet lastik basıncı neden önemlidir? Aracınız için doğru olan basınç seviyesini nasıl öğrenebilirsiniz? Ne sıklıkla basınç ayarı yapmanız gerekir? Basınç nasıl ayarlanır? Aklınızda bu sorulardan bazıları varsa doğru yerdesiniz!  Yanıtlar uzmanlarımızda.

Kamyonet lastik basıncı neden önemlidir?

Supap ne kadar hava geçirmez olursa olsun lastik zaman içinde doğal olarak basınç kaybeder. Bu nedenle, varsa yedek lastik de dahil olmak üzere tüm lastiklerin basınçlarının düzenli olarak ayarlanması gerekir. Bu kontrol, lastiklerden birinde diğer lastiklere kıyasla anormal bir basınç kaybının saptanmasına da yardımcı olur.

Kamyonet lastik basıncının hatalı olmasının doğurabileceği riskler nelerdir?

Yetersiz basınçta kullanılan bir lastiğin ısısı anormal düzeyde yükselir ve bu durum lastiğin iç bileşenlerini bozabilir. Bu bozulmanın telafisi olmadığından, yaşanabilecek ani bir patlama sonucunda lastik tahrip olabilir.

Yetersiz lastik basıncıyla yapılan sürüş lastik hafızasına kazınır ve sonradan basınç ayarı yapılsa dahi bu sürüşün olumsuz sonuçları uzun bir süre sonra kendini gösterebilir.

Düşük hava, yakıt tüketimini ve aynı zamanda suda kızaklama nedeniyle yol tutuşunu kaybetme riskini artırır.

Havası gereğinden fazla veya düşük olan bir lastik, hızlı ve bazen eşit olmayan bir şekilde aşınır ve genellikle lastiğin normal zamanından önce değiştirilmesini gerektirir.

Doğru basınç:

  • Güvenlik
  • Uzun ömürlülük
  • Optimal yakıt tüketimi

-0.5 Bar:

  • Lastik ömrü kısalır

-1 Bar:

  • Lastikte patlama riski
  • Yakıt tüketimi artar
  • Yol tutuşu zayıflar
  • Frenleme mesafesi artar

Kamyonet kış lastik basıncını ne sıklıkla kontrol etmelisiniz?

Lastik basıncını ayda bir kontrol edebilirsiniz. Ayrıca uzun yola çıkmadan önce bu kontrolü yapmanız önemlidir.

Kamyonet lastik basıncı nasıl ayarlanır?

BAR veya PSI cinsinden ölçülen lastik basıncı, tercihen lastikler soğukken (başka bir ifadeyle, araç çok kısa süre kullanıldığında veya hiç kullanılmadığında) bir benzin istasyonunda bulunan hava pompasıyla veya manuel bir kompresörle ayarlanabilir.

Supap kapağını çıkarıp pompa ağızlığını taktığınızda pompa göstergesinde lastiğin mevcut basıncı görülür. Doğru kamyonet lastiği basıncına ulaşmak için düğmeleri kullanarak ayar yapabilirsiniz.

Bu kontrol işlemi sürüş sonrasında yapılacaksa lastiğin ısınmış olabileceği unutulmamalıdır. Basıncın sıcaklık nedeniyle artmasından dolayı bu durumda lastik havası indirilmemelidir.

Lastiklerinizi benzin istasyonlarındaki lastik şişirme pompalarıyla şişirebilirsiniz

Kamyonet lastik basıncı benzin istasyonundaki hava pompasından ayarlanabilir.

Kamyonet lastiklerini hangi basınç seviyesine kadar şişirmem gerekir?

Michelin, araç üreticisinin tavsiye ettiği lastik basınç seviyesine uyulmasını önerir.

Bu bilgi genellikle sürücü tarafındaki kamyonet kapısının iç tarafında bulunur. Bazen yakıt deposu kapağında da olabilir.

Ayrıca kamyonet tipine göre önerilen basınç seviyesini öğrenmek için çevrim içi aracımızı da kullanabilirsiniz.

Hafif veya ağır yüklü olmasına bağlı olarak, aynı araç için birden fazla basıncın önerildiği unutulmamalıdır. Ticari kamyonetlerin genellikle mal yükleme ve boşaltma işlerinde kullanılması nedeniyle ağırlık önemli ölçüde değişir; dolayısıyla kamyonet lastik basıncının buna göre ayarlanması gerekir.

Lastik basıncını ayarlamadan kamyonetinizi aşırı yüklerseniz, lastikler çok daha hızlı aşınır ve bu yüzden lastiklerin zamanından önce değiştirilmesi gerekir. O yüzden, yola çıkmadan önce kamyonetinizin lastik basıncının yüke uygun olduğundan emin olmanızı öneririz.

Lastiklerin üzerindeki “C” işaretlemesinin anlamı

Hafif ticari araç lastiklerinde, karkasın geleneksel bir araca göre daha ağır yüklere dayanabilecek şekilde güçlendirildiği anlamına gelen “C” işaretlemesi bulunur (güçlendirilmiş lastiklerle ilgili içeriğimize bakınız).

“C” işaretlemesi bulunan lastiğin yanak bölgesinde, birincisi tekli kullanım (arka aksta iki lastik) ve ikincisi çiftli kullanım (daha iyi yük dağılımı için arka aksta dört lastik) olmak üzere iki yük endeksi belirtilir.

Güçlendirilmiş olan bu lastiklerin binek otomobile kıyasla daha ağır yüklere dayanabilmesi için araç üreticisinin tavsiye ettiği daha yüksek basınç seviyesine kadar şişirilmesi de gerekir.

“C” işaretlemeli lastikler de önerilen basınç seviyesine kadar şişirilmelidir.

Kamyonetiniz için doğru basıncı öğrenin

Kamyonetinizin marka, model ve diğer bilgilerini aşağıdaki araca girerek üreticinizin tavsiye ettiği basıncı öğrenebilirsiniz.

Lastik basıncı aracımız nasıl kullanılır?

Örnek: Renault Master kamyonetin lastik basıncını bilmek istiyorsanız, “Marka” kutusunda “Renault ve “Model” kutusunda “Master” seçimini yaptıktan sonra model yılı, motor büyüklüğü ve lastik ebadı bilgilerini seçin.

Seçimlerinizi doğruladıktan sonra gelen yeni sayfanın “Ebat bilgilerini görüntüle” bölümünde, bar cinsinden belirtilen ön lastik basıncı ve arka lastik basıncı bilgilerini görebilirsiniz. Girdiğiniz bilgileri dilediğiniz zaman değiştirebilirsiniz.

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.