4w 483 tire michelin e primacy en product in context 1 nosignature 16 slash 9

Elektrikli araç için doğru lastik nasıl seçilir?

Otomobil, SUV ve Van lastikleri hakkında İpuçları & Tavsiyeler

Elektrikli bir aracın lastiklerinin değiştirilmesi söz konusu olduğunda, elektrikli otomobil lastikleri ile içten yanmalı motorlu bir araç için tasarlanan lastikler arasındaki farkları anlamak gerekir. Elektrikli otomobil lastiklerinin arkasındaki olağanüstü çalışmaları ve bu siyah, kauçuk dış yüzeyin arkasında tahmininizin ötesinde neler olduğunu keşfedin.

Elektrikli otomobillerin lastikleri içten yanmalı motorlu araçlarla aynı mıdır?

Elektrikli araçlar ve geleneksel içten yanmalı motorlu araçlarla aynı görünebilir, hatta bazen aynı lastiklerle donatılabilirler! Yine de Michelin, elektrikli otomobillerin avantajlarını en üst düzeye çıkarmak için onlara özel olarak uyacak lastikler geliştirmiştir. MICHELIN Pilot Sport EV ve MICHELIN e.Primacy özel olarak tasarlanmış olsa bile, lastik serimizin herhangi birinin elektrikli araçlar için uygun olduğunu unutmayın.

Bunun için tasarlanmış lastiklerle donatılmış bir elektrikli araçta, batarya menzili, iç kısımdaki sessizliğin korunması en çok dikkat çeken şeylerdir. Bunlara ek olarak, gaz pedalına bastığınız anda, aracın gücünün %100'üne hemen ulaşırsınız. Oysa, içten yanmalı motorlu araçlarda motor kademeli olarak çalışır. Bu, ağırlık transferinin içten yanmalı motorlu bir araca kıyasla çok daha yoğun olduğu anlamına gelir.

Elektrikli ve içten yanmalı motorlu bir otomobil arasındaki bu <b>farklılıkların lastik tasarımı üzerinde etkisi vardır</b>. Michelin'de elektrikli otomobil lastiklerimizi elektrikli araçların performansını optimize etmek için farklı şekilde tasarlıyoruz. Batarya menzili, kabindeki sessizlik ve lastiğin uzun ömürlülüğü, elektrikli otomobilinizin yüksek güvenlik ve sürüş keyfini korurken optimize edilir.

Elektrikli otomobillerin lastikleri her tür otomobil için aynı mıdır?

4w 461 tire michelin crossclimate 2 en us product in context dry no signature 16 slash 9

İçten yanmalı motorlu araçlarda olduğu gibi, elektrikli araçlar için de her araca uyan tek bir seçenek yoktur. Her şey aracın amacına bağlıdır. Michelin, lastikleri özellikle kullanılma şekline göre tasarlar. Bir lastiğin, diğer tüm otomobil türleri gibi, farklı sürüş taleplerine cevap vermesi gerekir.

Örneğin bir spor otomobil sürücüsü, bir şehir arabasından çok farklı beklentilere sahiptir. Bu tip bir sürücü, direksiyon simidinde büyük hassasiyet ister. Direksiyonu çevirdiklerinde aracın tepkisini hissedebilen bir spor araba alırlar. İşte aradıkları sürüş keyfi budur. Bu nedenle, elektrikli otomobillere özel spor otomobil lastikleri hem elektrikli araç özelliklerini hem de sürüş hassasiyetini birleştirmelidir.

Elektrikli spor otomobil lastiğinin zorlukları

Bir spor otomobil lastiğinden bu hissi almak, önemli bir araştırma ve geliştirme gerektirir. Araç kadar tepki vermeyen yumuşak, tepkisiz bir lastik, heyecan verici deneyimi etkiler ve sürücü, otomobilin sportif doğasının faydalarının çoğunu kaybeder, bu nedenle elektrikli araç için özel olarak tasarlanmış bir spor otomobil lastiğine ihtiyaç duyar.

Elektrikli spor otomobiller, anlık tork ve hızlı ivmeler sağlayan güçlü bir elektrikli motora sahiptir. Bu motorları desteklemek için güçlü bir bataryaya sahip olmanız gerekir ve bu da ağırlığa yol açar. Elektrikli spor araçların bataryalarında 400 kg ortalama bir ağırlıktır. Bu ağırlık ve güç miktarıyla arabayı mükemmel bir şekilde kontrol etmeniz ve ilave yük ile düşürülecek bataryanın otonomisini korumak için dikkatli olmanız gerekecektir. Bu nedenle en büyük zorluk, çoğunlukla kontrol ile ilave kütleye bağlı otonomi arasındaki kesin dengeyi sağlamaya bağlıdır.

Elektrikli aracınıza hangi lastiklerin takılacağını nasıl anlarsınız?

MICHELIN Pilot Sport EV lastiği, elektrikli spor otomobillerin ihtiyaç duyduğu çok özel performans özelliklerini karşılamak üzere tasarlanmıştır.

MICHELIN Pilot Sport EV lastiği, içten yanmalı motorlu bir aracın kullanım hislerini aynı seviyede tutmak için artan viraj sertliği konusunda değişiklik yapmakta ve kütle artışını telafi etmek için %15 daha fazla viraj sertliği (1) sunmaktadır.

Ayrıca MICHELIN Pilot Sport EV, 60 km'lik ek menzil(2) sunarken, sürüş keyfini daha uzun süre en üst düzeye çıkarmak için algılanan gürültü seviyesini(3) %20 azaltır.

MICHELIN Pilot Sport EV tire: Electrified road control, made to last | Michelin

liv mich eprimacy close up master v03 njo 2

Şehir otomobilleri ve diğer premium ve orta seviye araçlar için markanın ilk eko tasarımlı lastikleri olan MICHELIN e.Primacy lastikleri tercih edin. MICHELIN e.Primacy lastik, çevresel lastik gelişiminde önemli bir adım atmaktadır. MICHELIN e.Primacy, yuvarlanma direnci açısından piyasanın en iyi puan alan birinci sınıf lastiğidir. (4)(5). MICHELIN E.Primacy lastik, elektrikli araçlar için batarya menzilini %7'ye kadar artırabilir(6). Tüm bu özelliklerin yanı sıra, ıslak zeminde yol tutuşu ve uzun ömür gibi diğer performanslar hâlâ yüksek standarttadır(7)(8), bunlar da yüksek düzeyde güvenlik sağlar.

Şehir otomobilleri ve diğer premium ve orta seviye araçlar için markanın ilk eko tasarımlı lastikleri olan MICHELIN e.Primacy lastikleri tercih edin. MICHELIN e.Primacy lastik, çevresel lastik gelişiminde önemli bir adım atmaktadır. MICHELIN e.Primacy, yuvarlanma direnci açısından piyasanın en iyi puan alan birinci sınıf lastiğidir. (4)(5). MICHELIN E.Primacy lastik, elektrikli araçlar için batarya menzilini %7'ye kadar artırabilir(6). Tüm bu özelliklerin yanı sıra, ıslak zeminde yol tutuşu ve uzun ömür gibi diğer performanslar hâlâ yüksek standarttadır(7)(8), bunlar da yüksek düzeyde güvenlik sağlar.

Michelin ayrıca Mercedes-AMG, Porsche, Tesla gibi elektrikli otomobil üreticileri ile işaretli lastikler de üretmektedir. İşaretli bir lastik, otomobil üreticisi gerekliliklerinin tümünün karşılandığını gösterir, bu durum aynı zamanda elektrikli otomobil lastikleri için de geçerlidir.

Michelin, elektrikli otomobil üreticileri için çok çeşitli lastikler uyarlamaktadır. Bu lastikleri yanaklarındaki lastik işaretinden tanıyabilirsiniz.

New MICHELIN e.PRIMACY Tyre - Eco-responsible, made to last

YASAL BİLDİRİMLER

MICHELIN Pilot Sport EV

 

(1) - Viraj alma sertliği iç çalışması, 10/2020 tarihinde bir araç üzerinde, 255/45 R19 ebadında MICHELIN Pilot Sport EV ile MICHELIN Pilot Sport 4 SUV karşılaştırılarak gerçekleştirilmiştir.

 

(2) - HP EV için daha iyi batarya menzili - Yuvarlanma Direnci iç çalışması 10/2020 tarihinde 255/45 R19 ebadında MICHELIN Pilot Sport EV (6.7kg/t) ile MICHELIN Pilot Sport 4 SUV (8.8kg/t) karşılaştırılarak gerçekleştirilmiştir. 540 km otonomiye sahip, 2151 kg kütleli elektrikli bir araç için, 2,1 kg/t'lik bu boşluk, 60 km'den fazla veya başlangıç menzilinin %10'undan fazla bir otonomi kazanmasına yol açar.

 

(3) - gürültü rahatsızlığı - İç gürültü ölçümü, 2016 yılında KIA Cadenza üzerinde 245/45 R19 ebadında lastiklerle yapılmıştır. Gürültü seviyesi "170-230Hz" aralığında ölçülmüştür. Sonuçlar araca, lastiklerin menziline ve boyutuna, hızına ve yol koşullarına göre değişiklik gösterebilir.

 

MICHELIN e·Primacy

 

(4) - Yuvarlanma direnci testi - Yuvarlanma Direnci testleri, Michelin’in talebi doğrultusunda, Applus Idiada tarafından Haziran (yenilerde) & Ağustos (2 mm perdahlanmışlarda) 2020 tarihleri arasında 205/55 R16 91V ebadındaki lastiklerle MICHELIN e.PRIMACY (yeni: 5,58kg/t & aşınmış: 5,13kg/t) ile MICHELIN PRIMACY 4 (yeni: 7,74kg/t & aşınmış: 6,25kg/t) ; (Rakip 1) (yeni: 7,17kg/t & aşınmış: 5,81kg/t) ; (Rakip 2) (yeni: 6,39kg/t & aşınmış: 5,49kg/t) ; (Rakip 3) (yeni: 8,93kg/t & aşınmış: 6,94kg/t) ;(Rakip 4) (yeni: 7,97kg/t & aşınmış: 5,54kg/t) ; (Rakip 5) (yeni: 7,01kg/t & aşınmış: 5,38kg/t) ; (Rakip 6)(yeni: 6,96kg/t & aşınmış: 6,30kg/t) ; (Rakip 7) (yeni: 8,79kg/t & aşınmış: 6,97kg/t) kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir.

 

(5) - MICHELIN e.PRIMACY lastik serisi, (Rakip 1) (Rakip 2), (Rakip 3), (Rakip 4) ve (Rakip 5) markaları gibi Orijinal Ekipman uygulamalarına tahsis edilmemiş birinci sınıf yaz lastiklerinden biri olarak tanımlanmaktadır (yani otomobil üreticilerinin belirli hedeflerine ulaşmak için tasarlanmamıştır) fakat bu lastikler bayilerden satın alınabilir.

 

(6) - Artırılmış (elektrikli araç) batarya menzili ve CO₂ azaltımı - Yeni lastiklerde, MICHELIN e.PRIMACY rakiplerinden 2 kg/t daha az ortalama Yuvarlanma Direnci üretir, bu da yakıt tüketiminde 0,21l/100km'ye varan azalmaya eşdeğerdir, CO₂ emisyonunda VW Golf 7 1.5 TSI için 5g'ye varan kazanıma eşdeğerdir ya da bir VW e.Golf için otonomide %7'ye varan kazanıma eşdeğerdir.

 

(7) - Uzun ömürlülük - Uzun ömürlülük testleri, MICHELIN'in talebi doğrultusunda, DEKRA TEST CENTER tarafından Haziran-Temmuz 2020 tarihleri arasında VW Golf 7 aracıyla 205/55 R16 91V ebadındaki lastiklerle MICHELIN e.PRIMACY (%100) ile MICHELIN Primacy 4 (%102,1) kıyaslanarak gerçekleştirilmiştir; Uzun ömürlülük testi, 14.460 km sürüş ile ortalama gerçek kullanım koşullarında (D50) gerçekleştirilmiş olup tahmini dayanıklılığı 1.6 mm’dir. 235/55 R17 lastiklerle ADAC Summer 2020 testinin kazananı ADAC tarafından 2020 yılında Ford Kuga ile gerçekleştirilmiştir. Bu test 235/55 R17 ebadındaki lastiklerle gerçekleştirilmiştir. Michelin Primacy 4, test edilen özelliklere (ıslak, kuru, gürültü, aşınma, yakıt tüketimi konusunda) göre test edilen 12 lastiğin en iyisidir. Michelin Primacy 4, testin kazananı olup aşağıdaki yorumlara layık görülmüştür: "Islak zeminde, mükemmel derecede düşük aşınmayla en iyi puana sahip oldukça dengeli, kuru zeminde ise oldukça iyi" - Aşınma açısından 1. olarak değerlendirilmiştir.

 

(8) - Islak zeminde yol tutuşu - MICHELIN e.PRIMACY, Avrupa lastik etiketleme skalasında Islak Zeminde Yol Tutuşu Performans Değeri "B" olarak değerlendirilmiştir.

Desteklenmeyen bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz
Kullanmakta olduğunuz tarayıcı bu web sitesi tarafından desteklenmiyor. Bu nedenle bazı fonksiyonlar istendiği gibi çalışmayabilir. Ayrıca sayfa açılırken sorunlar görülebilir. Bu web sitesini en iyi şekilde kullanabilmek için aşağıdaki tarayıcılardan birini kullanın veya tarayıcınızı güncelleyin.